Vajinismus İstanbul

Vajinismus ülkemizin her on kadından birinde görünen en büyük cinsel problemler arasında yer alır. Vajinismus, ilk geceden itibaren çiftler arasında büyük bir sorun olabilmekle birlikte her cinsel birleşememe durumu da vajinismus hastalığı olarak görülmemelidir.

Vajinismus nedir?

Vajinismus, cinsel ilişki anında vajina girişindeki kasların istem dışı kasılarak cinsel ilişkinin gerçekleşememesi ya da son derece ağrılı, acılı olmasıdır. Vajinismus hastalığı olan kadınlar genelde doktorlara erken dönemde başvuramazlar. Başlangıçta geçici olduğunu düşünürler. Herkesin yaşadığı problem olduğunu ve kendi kendine geçebileceğini zannederler ama her birliktelikten sonra daha da kötüleşebilir.

Vajinismus belirtileri nelerdir?

• Vajinismus belirtileri; vajinismus türlerine göre kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Vajinismus belirtileri:
  • Cinsel ilişki sırasında, vajinada şiddetli kasılmalar ve spazmların görülmesi
  • Cinsel ilişki sırasında bacaklarla vajinayı tamamen kapatma isteğinin görülmesi
  • Tampon ve fitil tipi ilaçların kullanımında da vajinismus korkularının yaşanması
  • Cinsel birliktelik sağlansa bile kasılmalardan dolayı kısmen gerçekleşmesi ve vajinada ağrı veya acı hissedilmesi
  • İlişki sırasında ya da öncesinde yoğun stresten kaynaklı terleme ve titreme görülmesi
  • Vajinada kuruluk olması
  • Jinekolog muayenede korku, cinsel ilişkide olduğu gibi vajinada kasılmaların görülmesi

Vajinismus nedenleri nelerdir?

Vajinismus problemi yaşayan kadınlar genelde sessiz kalmayı tercih etmesinden dolayı toplumumuzda kaç kişi olduğunun bilinmesi oldukça zordur. Yapılan araştırmalara göre toplumun %5-17’sinde vajinismus hastalığının bulunduğu bir problem olduğu tahmin edilir.

Vajinismus psikolojik ve yapısal olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Hastalığın %90’lık bölümü psikolojik nedenlere bağlıdır. İlk gece korkusu, kızlık zarı, cinsellik ilişkili toplumsal yargı gibi konular ile kadının çevreden duyduğu yalan yanlış ve abartılı bilgiler bilinçaltına yerleşir ve cinsel ilişki kurmasına engel olur.

Kadının ilk cinsel ilişkisi sırasında fazla acı çekmesi, kanama yaşaması, cinsel istismar, taciz ya da tecavüze uğraması, aile içi ensest ilişkiye maruz kalması, ebeveynlerinin cinsel ilişkilerine şahit olma, doğum anına ya da doğum videosunu izleyerek korkma gibi travmalar da ileride cinsel ilişki kurulmasını engelleme etkisini gösterebilir.

Kadının aşırı stres, kaygılı ve panik yapıya sahip olmas, kendisini yetersiz hissetmesi de vajinismus hastalığının nedenleri arasında yer alır.

vajinismus

İstanbul vajinismus tedavi merkezleri

Başarılı bir vajinismus tedavisi için ilaç kullanmaya, cerrahi müdahaleye veya başka bir karışık tedaviye gerek yoktur. Vajinismus tedavi sürecinde pelvik taban kontrol egzersizleri, içeri sokma ve genişleme eğitimi, ağrı azaltma tekniği ve duygusal bileşenleri belirleme ve çözümleme egzersizleri uygulanır.

İstanbul ilindeki vajinismus tedavisi merkezimize gelen vajinismus hastaları, bilimsel tedavi yöntemleri ile tedavi edilir.

Vajinismus tedavisi fiyatları 2024

Vajinismus tedavisi alan çiftler cinsel hayatlarını değiştiren bu değişim karşısında hayrete düşerler. Kasılma ve giriş problemleri veya ilişkisi sırasında ağrısı olan kadınlar adım adım ilerleyen tedavi süreci ile ağrısız ve zevkli bir cinsel ilişki yaşarlar. Vajinismus tedavisi fiyatları 2023 yılı itibarıyla seans sayısına ve doktorun tecrübesine göre değişiklik gösterir. Vajinismus tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.