Vajinismus İstanbul

Vajinismus, vajinal girişin çevresindeki kasların istemsiz olarak kasılması sonucu yaşanan ağrı ve endişeye bağlı olarak ilişkiye girememe durumuna denir. Cinsel ilişkiye girme korkusu olarak da bilinen vajinismus rahatsızlığı her on kadından birinde görülebilmektedir.

Kadınların evlendikleri zaman ilk gece korkusu ile başlayabileceği gibi, daha önceden var olan korkularına bağlı olarak da vajinismus durumu gelişebilir. Sevgililik döneminde herhangi bir sorun yaşamayan kadınlar, penisin vajinaya girme aşamasında ağrı, korku, panik hali yaşamaları ile vajina girişinde kasılmalar ile başlar.

Kadınlar bu giriş haline imkansız gözüyle bakmaktadırlar. Bu durum denemeler arttıkça daha şiddetli hale gelebilmektedir. Bir süre sonra düşüncesi bile şikayetleri ortaya çıkarabilir. Bir tür kaygı bozukluğuna ve fobi durumuna dönüşür.

Vajinismus İstanbul

Vajinismus Belirtileri

Vajinismusun en sık karşılaşılan belirtileri cinsel ilişki denendiği zaman penisin ya sadece uç kısmının çok ağrılı ve acılı olarak girebilmesi ya da hiç girememesidir. Kadın kendisini istemsiz olarak kasar ve partnerini iter. Bu her denemede gerçekleşir.

Vajinismus rahatsızlığı için sadece ilişki esnasında ağrı ve acı olması şart değildir. Bazen hasta o aşamaya gelinmesine bile izin vermemektedir. Bu nedenle pek çok kadın halen bakire olarak saptanabilir. Kadın doğum muayenesi ve öykü ile tanı konabilir. Muayene ile vajinismusun derecesi belirlenebilir. Bu da tedavi için yol göstericidir.

Vajinismus bilinenin aksine yalnızca ilk ilişki sırasında görülmez. İlk kez cinsel birliktelik yaşayacak kadınlarda görülebileceği gibi aktif cinsel hayatı olan kadınlarda da görülebilmektedir.

Sekonder vajinismus olarak adlandırılan bu durum aktif cinsel hayatı olan kadınlarda bazı gelişen olaylardan dolayı cinsel ilişkiye girememe durumudur (doğum travması, eşler arası uyumsuzluk, psikolojik sorunlar).

Vajinismus vajinanın dar veya küçük olmasıyla ilgili bir hastalık değildir. Hastalık kadının cinsel ilişkiye girmek istemesine rağmen kendi kontrolü dışında kendisini kasması ve penisin vajinadan içeri girmesini engellemesi nedeniyle görülür. Esnek ve kaslı bir yapı olan vajinadaki kasların kontrolsüz şekilde daralmasından kaynaklanan bulgular yalnızca vajinadaki kaslarda değil tüm vücuttaki kasların istemsiz kasılması şeklinde de görülebilir. Vajinismus şikayeti olan hastalar genellikle istemsiz olarak bacaklarını sımsıkı kapatarak ilişkiye ve jinekolojik muayeneye izin vermez.

Vajinismusun en sık rastlanan belirtileri ilişkiye girmekten korkma, ilişki sırasında özellikle penisin vajinaya girişi anında duyulan aşırı ağrı ve buna bağlı ilişkiyi devam ettirememedir. Birçok kadın hayatının belli bir döneminde bu bulgularla karşılaşır ancak vajinismus hastalığı olan kadınlarda tedavi alınmadığı sürece tekrarlayan denemelerde aynı şikayetler görülür. Vajinismusun en sık belirtileri:

• Cinsel ilişki sırasında acı çekileceğine dair yaşanan şiddetli korku ve bu korkuya bağlı yaşanan kasılmalar
  • Penisin vajinaya girişinin ağrılı ve zor olması
  • İlişki sırasında yaşanan ağrı, yanma, gerginlik ve batma hissi
  • Jinekolojik muayene sırasında zorlanma veya jinekolog hekime izin verememe
  • İlişki sırasında bacaklarını kapatma, eşini itme, kalçayı geriye veya yana kaydırma
  • Vücudun karın, kalça, göğüs, kol bel gibi bölgelerinde kasılmalar
  • Şiddetli durumlarda bulantı, kusma ve bayılma nöbetleri
  • Ağrı ve acıdan dolayı zamanla gelişen cinsel istek kaybıdır.

Çoğunlukla psikolojik etkenlere bağlı olarak görülen bu hastalık yapısal problemlere bağlı olarak da görülebilir. Örneğin vajinanın kısa olması veya içinde perde olması, kızlık zarının normalden daha kalın ve sert olması, vajinal enfeksiyonlar, Bartholin kisti veya absesi gibi durumlar yapısal olarak vajinismus bulgularına sebep olur. Bu şikayetleri yaşayan kadınların tedavi edilebilir problemler açısından detaylı muayene edilmesi gerekmektedir.

Vajinismus rahatsızlığı yaşayan bir kadının tedavisi, kendisine uygun olan bir planla başarılı olabilir. Hasta tam anlamıyla değerlendirilmeden net bir şey söylemek de doğru değildir. Tedavi başarısı, hekimin bilgi, deneyim ve yeteneğinin yanında, çifte de bağlıdır.

Çiftin istekli, sabırlı ve birbirlerine destek olmaları ve doktorlarına güvenmeleri şarttır. Çiftte ilişkisel ve iletişimsel olarak problemler varsa öncelikle bunun bir nebze düzeltilmesinde fayda vardır. Aile ilişkileri, çevre baskısı gibi problemler minimalize edilmeli, çift kendini olumsuz dış etkenlerden tedavi süresince soyutlamaya çalışmalıdır. Bu koşullar sağlandıktan sonra tedavi kişiye göre planlanır.

Doğru koşullar sağlandığında ve doğru merkezlere başvurulduğunda vajinismus %100 tedavi edilebilir bir hastalıktır. Hastanın vajinismus problemini kabullenmesi ve bu problemle yüzleşmesi tedavi başarısını arttıran bir faktördür. Bu konuda hastanın tedaviyi kabullenmesi ve kafasındaki olumsuz düşüncelerin uzaklaştırılması için tecrübeli ve alanında uzman bir jinekoloğa muayene olması gereklidir. Jinekologla beraber gerekli durumlarda cinsel terapi konusunda uzman bir psikolog ve psikiyatrist yardımıyla hasta bilişsel terapi ya da gerekli görülürse ilaç tedavisi ile vajinismus tedavi başarısı arttırılabilir.

Vajinismus Tedavi Merkezleri

Vajinismus tedavisi için cinsel terapi konusunda deneyimli bir jinekolog hekimin detaylı bir jinekolojik muayene ile anamnez (tıbbi öykü) alması gereklidir. Bu hastalık birçok faktöre bağlı olarak gelişebileceği için her hasta için standart bir tedavi yoktur. Tedaviler hastanın şikayetlerinin şiddetine ve yapısal bir problem bulunma durumuna göre bireysel olarak planlanmalıdır.

Tedavide ikinci basamak olarak cinsel sağlık konusunda uzman bir psikolog ve psikiyatri desteği tedavi başarısını olumlu etkiler. Alanında uzman psikologlar tarafından birkaç seans halinde yapılan bilişsel terapi, davranışsal terapi, eş tedavileri gibi yöntemlerle psikolojik temelli vajinismus şikayetlerinin gerilediği görülmüştür. Bunun yanında uygulanan hipnoterapi, meditasyon terapileri, nefes egzersizleri ve akupunktur tedavileri de vajinismus hastalarında denenmektedir.

Kızlık zarının sert veya yüksek kenarlı olması gibi yapısal nedenlere bağlı olarak gelişen vajinismus hastalığında kızlık zarının çıkarılması (hymenektomi) operasyonu gibi basit cerrahi girişimler ile başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Diğer olası sorunların tedavisinde vajinal perdenin çıkarılması, Bartholin kisti boşaltılması gibi basit işlemlerden sonra şikayetlerin büyük bir kısmı geriler.

Tüm tedavilere dirençli hastalarda elektriksel uyarı ve biofeedback tedavileri ile pelvik botoks uygulaması da tedavi başarısı gösterilmiş uygulamalardır. Bütünsel bir yaklaşımla günümüzde vajinismus son derece rahat bir şekilde tedavi edilebilen bir sorundur. Doğru merkezlerde hasta özelinde planlanmış tedavilerle çözüm oranı %100’e yakındır.

Vajinismus’da başarıyı etkileyen faktörler nelerdir?

Vajinismus tedavisinde hasta uyumu birinci basamak önem taşımaktadır. Hastalığın kabul edilmesi ve tedavi isteği olan hastalarda tedavi başarısı son derece yüksektir. Eşlerin tedaviye aktif katılmaları ve psikolojik destek sağlaması da tedavi başarısını olumlu etkileyen bir durumdur. Vajinismusta altta yatan yapısal bir problem olmadığında jinekolojik muayeneye ek olarak psikolojik destek alınması da tedavi başarısında önemlidir.

Hastanın şikayetlerinin süresi tedavi başarısını etkileyen faktörlerden biridir. Uzun yıllar bu şikayetleri yaşayan hastalar genellikle tedaviye daha dirençlidir ve bu hastalar daha uzun süre tedavi gerektirmektedir. Bu hastalarda yapısal problemlerin bu alanda uzmanlaşmış jinekologlar tarafından değerlendirilmesi gerekmektedir.

Tedavi tam olarak gerçekleşmez veya sorunun çözümü ertelenirse zaman içinde vajinismus eşlerinde erken boşalma ve sertleşme sorunları ile cinsel isteksizlik gibi problemler ortaya çıkabilmektedir. Bu nedenle gerekli durumlarda üroloji değerlendirmesi ile eşlerin tedavi alması da tedavi başarısını arttırır.

Vajinismus Fiyatları İstanbul

Vajinismus tedavi yöntemleri genellikle yüksek maliyet gerektirmez. Olası yapılacak cerrahi işlemler günübirlik işlem olup maliyetli işlemler değildir. Konuyla ilgili hekiminizle görüşerek detaylı bilgi alabilirsiniz.

derya uyan facebook