İkiz Gebelik

İkiz gebelikler tek yumurta ve çift yumurta ikizleri olarak ikiye ayrılırlar. Tek yumurta ikizleri tek bir sperm ve yumurtanın birleşimiyle oluşan hücrenin sonrasında ikiye bölünmesiyle oluşur. Çift yumurta ikizleri ise iki ayrı sperm ve yumurtanın aynı anda döllenmesiyle oluşur. Bu nedenle tek yumurta ikizlerinde benzerlik daha fazla görülür ve her zaman aynı cinsiyettedirler. Ancak çift yumurta ikizleri farklı cinsiyette olabilir ve genellikle birbirlerine farklı zamanlarda doğmuş iki kardeş kadar benzerler. İkizlerin tek yumurta ya da çift yumurta ikizi olduğu 8. Haftadan itibaren anlaşılabilir. Ancak bazı durumlarda kesin kararı vermek için 12. Hafta beklenebilir.

İkiz gebeliklerin riski tek bebek taşıyan annelere göre daha fazladır ve daha yakından takip edilmeleri gerekmektedir. Bu nedenle hekiminiz sizi daha sık aralıklarla kontrole çağırabilecektir. İkiz gebeliklerde ayrıca ikili test ve dörtlü test gibi genetik tarama testlerinin de güvenilirliği tek gebeliklere göre daha düşüktür ve genetik tarama açısından detaylı değerlendirmek gerekir.

İkiz gebeliklerin doğumu bebeklerin pozisyonuna göre normal doğum şeklinde yapılabilir ancak tek gebeliğin doğumuna göre daha risklidir. Ayrıca ilk bebek normal doğsa dahi, ikinci bebeğin pozisyonunda ya da genel durumunda kötüleşme olursa ikinci bebek için ayrıca sezaryen gerekebilir. Günümüzde ikiz gebelikler için planlı sezaryen ile doğumun istenmeyen sonuçlarla karşılaşmamak adına daha uygun olduğu düşünülmektedir.

ikiz gebelik

derya uyan facebook