Menopoz

Menopoz, kadınların karşılaştığı durumlardan birisidir. Özellikle orta yaşlarda ortaya çıkan menopoz durumu, yumurtlama döneminin sona ermesi de denilebilir. Peki, menopoz nedir ve belirtileri nelerdir? İşte, menopoz yaşı hakkında merak edilen bazı bilgiler ve belirtileri hakkında merak edilen hususlar…

Kadınların, yumurtlama döneminin sona ermesiyle girdikleri yeni döneme menopoz adı verilmektedir. Öncelikli olarak bilinmesi gereken en önemli nokta menopozun bir hastalık olmadığıdır.

Tamamen doğal ve biyolojik bir sürecin tanımlanması için bu isim kullanılmıştır. Erkeklerde antrpoz ne ise kadınlarda menopoz odur. Kadın, bu dönemden sonra bir daha adet görmez. Birçok farklı belirtisi kişiden kişiye göre değişkenlik gösterebilir.​

menopoz tedavisi

Menopozun Fiziksel Belirtileri Nelerdir?​

Düzensiz adet: Menopozun ilk evrelerinde düzensiz adet ortaya çıkar. Her 10 kadından 8’inde regl düzensizlikleri saptanmıştır. Bazı kadınlarda ise regl sancıları çok daha şiddetli geçebilir. Bu dönemde yumurtlama azaldığı için böyle belirtiler görmek olasıdır.

Aşırı terleme: En soğuk kış günlerinde dahi aşırı terleme görülebilir. Kişiler aynı zamanda çok daha sıkılgan ve tahammülsüz olabilir. Aşırı terleme ile birlikte uyku bozuklukları da ortaya çıkar. Bazı kadınların uyuma süreleri 8 saatten 10 saate çıkarken, bazıları ise sık sık uykularından kalkar.

İştah ve kilo artışı: Menopoz dönemine yeni girmiş ya da girmek üzere olan kadınların çoğunluğunda iştah artışı gözlemlenir. Bunun en büyük nedeni vücudun kendini yeniden yapılandırması ve yeni bir düzene girmesidir. İştah artışı ile birlikte kilo artışı da olasıdır.

Ağrı semptomları: Yumurtlamanın azalması ile birlikte birçok kadında şiddetli baş ağrısı gözlemlenmiştir. Bu ağrılar kronikleşse de ilk evreden sonra tamamen geçer.

derya uyan facebook