İdrar Kaçırma

İdrar kaçırma kadınlar açısında düşünüldüğünden daha yaygın görülen bir problemdir. Bu problem kadınlar tarafından genelde saklanır ve geçiştirilir. Çoğunlukla ilerleyen yaşla birlikte ortaya çıksa da 30 yaşlarında doğum yapmış veya doğum yapmamış kadınlarda da görülmesi mümkündür. Günlük hayatı çok belirgin etkileyen kadının toplumdan kaçmasına neden olan bu sorun kadın için epey yıpratıcı bir sorun haline gelmektedir. Kadının özgüvenini sarsmakta ve tedaviyi mecbur kılmaktadır.

Yetişkinlerde idrar kaçırma çeşitleri nelerdir?

Stres tipi idrar kaçırma

Karın içi basıncın arttığı durumlarda görülen idrar kaçırma tipidir. Örneğin; kronik öksürüğü olan kadınlarda hapşırma veya gülme ile bile ortaya çıkabilir. İler yaşlarda anne olunması, zorlu veya fazla doğumlar, aşırı kiloya sahip olma ve menopoz dönemi pelvik taban dediğimiz yapıyı zayıflatan nedenler olması nedeniyle stres tipi idrar kaçırma nedenleridir.

Taşma tipi idrar kaçırma

İdrar kesesi ucunda bulunan kaslar kese dolunca gevşer ve idrarın boşalmasını sağlar eğer kesenin ucunda bulunan bu kas grubu çeşitli nedenler ile gevşeyemez ve mesaneyi tam boşaltamaz ise kese haddinden fazla dolar ve kaçırma meydana gelir. Bu tip kaçırma nedenleri; Şeker hastalığı ile mesane sinirlerinin olumsuz etkilenmesi, mesaneyi yöneten sinir hücrelerinde hasar oluşması, rahimde sarkma olması gibi daha çok kas sinir sistemini ilgilendiren durumlardır.

Sıkışma tipi idrar kaçırma

Aniden idrar hissi gelip idrara çıkma gereksinimi duyulup yetişememe ve idrar kaçırmadır. Temel olarak mesane kaslarının aşırı aktif olmasından kaynaklanır.

Bu tip idrar kaçırmada idrar yolu hastalıkları, mesane de taş bulunması ve bazı kas sinir sistemini etkileyen hastalıklarda görülür.

Karışık tip idrar kaçırma

Stres ve sıkışma tipi idrar kaçırmanın birlikte bulunduğu hallerdir. İleri yazlarda en sık karşımıza bu tip idrar kaçırma karşımıza çıkabilir.

İdrar kaçırma tedavisinde neler kullanılır?

İdrar kaçırma tedavisi, nedene yönelik tedavi, ilaç tedavisi, pelvik kasları güçlendirme yöntemleri, kegel egzersizleri açık ve kapalı cerrahi ameliyatlar yapılmaktadır. Cerrahi ameliyatların çoğu kesin tedavi sağlamaz. Hastanın sosyal yaşantısını iyileştirecek katkılar sağlar. Son zamanlarda lazer ile idrar kaçırma tedavisi de tedavi seçeneklerimiz arasındadır.

Fotona erb yağ lazer ile idrar kaçırma tedavisi

Kliniklerde uygulanmaktadır. Hafif ve orta derecede idrar kaçırma ve miks tip idrar kaçırma durumlarında kullanılır.

Ağrısız, anesteziye gerek olmaması, kesi olmaması, kanama olmaması, ayaktan yapılması temel avantajdır.

Muayenehanemizde Fotona lazer cihazıyla tedavi olmak için hemen randevu alabilirsiniz. Tel: (0212) 939 22 40   0543 224 92 52